Saturday, September 11, 2010

Aidilfitri 2010

Setelah lebih 2 minggu freak out sbb DVD kesayangan hilang (masih bengang sbb still takde yg pulangkan & bengang dgn sendiri sbb careless), raya tetap menjengah tiba. Celebrate ttp celebrate.




This year, tak sehavoc last year (dr segi menyediakan juadah). Lemang tak diprepare, beli saja so taklah terkejar-kejar sangat. Mr Fadhly cucuk satay di rumah sahaja utk juadah raya di Inderapura. Hahahaha what a loser... takde kampung.... aku just prepare kuah kacang & nasi impit, kek blueberry & strawberry dan sedikit kek coklat utk adik bongsu...

Lepas sembahyang raya, kitaorg berkumpul di rumah mak aku... bakar satay kat belakang rumah jer sbb hujan rahmat turun pagi tu... lepas solat Jumaat baru bertandang ke rumah mertua... mertua aku pun biasa2 jer persiapannya sbb raya ke-2 dia nak berhoya2 ke Melaka... aktiviti beraya diteruskan di sekitar kuantan.. dari rumah tuk sedara, rumah mak sedara dan rumah kawan Mr Fadhly...

Raya ke-2 kitaorg ke rumah sepupu Mr Fadhly... makan nasi minyak... kemudian jeng2 beraya di shopping mall sat... tenang giler pilih barang.... takde nak bersesak2... rasa nak teruskan aktiviti post-raya ni every year... tenang gitu.. dan yg paling penting.. price... aritu lagi 3 hari raya aku ada belek satu blaus ni.. makaih rega dia boleh tahan rage jugak.. sekali tadi aku belek.. makaih rega dia turun 50%! Mangkuk punya toke mall... tekan rega kaw2 pre-raya...

Esok nak ke rumah Mar b4 ke Gambang... overall raya tahun ni cam last year juga kecuali soalan cepu emas... "Sampai bila nak ber3?" wow wiii sib baik time raya klu tak...

Itulah aktiviti lame aku di raya 2010...

No comments: